• تاریخ انتشار : 1398/08/23 - 14:48
  • بازدید : 551
  • تعداد بازدید : 334
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
روابط عمومی بیمارستان امام حسین (ع)

مانور تخلیه در بحران در بخش داخلی برگزار گردید.

مانور تخلیه در بحران در بخش داخلی برگزار گردید .

مانور تخلیه در بحران در بخش داخلی روز پنجشنبه مورخ 98/8/23 برگزار گردید .
دکتر مجید شجاعی "دبیر کمیته مدیریت خطر ، حوادث و بلایا" عنوان کرد : مانور مانور تخلیه در بحران در بخش داخلی ساعت ۸ صبح با طرح 1سناریو و 4 بیمار نما شروع شد. پس از مشاهده ی حریق در یکی از اتاقهای بستری بیماران توسط یکی از پرستاران بخش،اطلاع رسانی به سرپرستار بخش و سپس به دفتر پرستاری از طریق تلفن بخش صورت گرفت. کد تخلیه توسط دفتر پرستاری ، پس از هماهنگی با رییس بیمارستان به بخش ابلاغ گردید . بیمارنماها دارای یک سناریوی مکتوب بودند. نیروهای بیماربری و خدماتی (با هماهنگی قبلی) فراخوانده شدند. تجهیزات و وسایل موردنیاز از جمله برانکار برزنتی ، ویلچر، آمبوبگ ، کیسه ی جابجایی مدارک پزشکی ، ماژیک و... از قبل آماده و در دسترس قرار گرفته بود.
با توجه به سناریو تعیین شده و دستورالعمل تخلیه ی بیمارستان ، بیمارانی که در معرض خطر ناگهانی بوده ، تخلیه باید سریع انجام پذیرد، بنا براین از تریاژ معکوس برای تخلیه ی بیماران استفاده شد . بیمارانی که کمتر به کمک نیاز داشته و حرکت بیشتری داشتند در اولویت اول خارج شدند . در اولویت بعدی بیمارانی که نیاز به کمک یا حمل با ویلچر داشتند توسط نیروهای خدماتی خارج شدند . سپس بیماری که نیاز به حمل با برانکار و تجهیزات حمایتی تنفسی داشت توسط نیروهای خدمات و بیمار بری ، بهیار و پرستار بخش خارج گردید . مدارک پزشکی بیمار در کیسه قراداده شد و با ماژیک مشخصات بیمار روی آن درج و با بیمار منتقل گردید .



دکتر شجاعی افزود : از جمله نقاط قوت این مانور می توان به هماهنگی و همکاری مناسب واحدهای مختلف ، حضور کلیه نیرو ها بر اساس برنامه ریزی قبلی در زمان مقرر، آگاهی و اشراف سرپرستاربخش به دستورالعمل تخلیه در زمان بحران ،آمادگی مناسب بخش و دسترسی به تجهیزات و وسایل مورد نیاز تخلیه اشاره نمود.


وی در خصوص نقاط قابل بهبود گفت : عدم انطباق جابجایی و حمل بیمار با دستورالعمل " نحوه جابجایی درون بخشی و بین بخشی بیماران" ، شلوغی بخش و عدم امکان استفاده از فضاهاو اتاقهای ی بیشتر برای مانور ، تعداد کم بیمارنماها ، فاصله کم تختها از دیوار و سایر وسایل و ایجاد مشکل در استفاده از ویلچر و برانکار جهت جابجایی بیمار ، فضای محدود پاگرد پله های خروج اضطراری و ایجاد مشکل در چرخش برانکار، وجود وسایل متفرقه ی سایر بخشها در مسیر پله های خروج اضطراری ، فواصل زیاد نرده های حفاظتی پله های خروج اضطراری و ناایمن بودن برای خروج اطفال در ازدحام ، عدم تبیین نحوه ی اعلام کد تخلیه در دستورالعمل تخلیه ی بیمارستان در مواقعی که فقط در یک یا چند بخش /واحد نیاز به تخلیه باشد از جله نقاط قابل بهبود در مانور برگزار شده بود.



دکتر شجاعی در خصوص راهکارهای ارائه شده به آموزش مداوم پرستاران، بهیاران ، کمک بهیاران ونیروهای خدمات و بیمار بری در مورد جابجایی ایمن بیمارو دستورالعمل تخلیه ، برگزاری مانور در زمان خلوت تر ، برگزاری مانور با تدارک بهتر و تعداد بیشتر بیمار نما ، در نظر گرفتن فضای مورد نیاز جهت استفاده از وسایل حمل و جابجایی بیماران با چیدمان مناسب ، افزایش فضای پاگرد پله های خروج اضطراری از طریق جابجایی درب انتهای بخش ، خروج وسایل متفرقه در مسیر پله های خروج اضطراری ، کاهش فواصل نرده های حفاظتی پله های خروج اضطراری و بازنگری دستورالعمل تخلیه ی بیمارستان اشاره نمود.



 

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 85329
کلید واژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب