• تاریخ انتشار : 1398/04/20 - 10:25
  • بازدید : 632
  • تعداد بازدید : 46
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی بیمارستان امام حسین (ع)

طبابت توام با اخلاق عضو هیئت علمی بیمارستان امام حسین (ع)، مورد ستایش بیمار قرار گرفت .

طبابت توام با اخلاق عضو هیئت علمی بیمارستان امام حسین (ع)، مورد ستایش بیمار قرار گرفت .

پزشكان با اداي سوگند، متعهد ميشوند به نجات زندگي بيماران بپردازند و با اين رسالت بر منصب طبابت مي نشينند. حرفه اي كه رسالت «درمان» را بر دوش دارد. به سبب اين شغل، در طول روز با افراد زيادي از گروههاي مختلف جنسي، اجتماعي و سني مواجه ميشوند. اين افراد گرچه باهم فرق دارند اما پزشك همه را با يك نام مشترك يعني بيمار مي شناسد و بيمار ميداند كه مي تواند به او اعتماد كند و مشكل خود را با وي درميان گذارد. به دليل همين اعتماد، بيمار، تصميم گيري درباره سلامت خود را به پزشك مي سپارد. آنچه كه بيمار بدان نياز دارد تنها تجربه و مهارت علمي پزشك نيست بلكه او طبيبي را براي درمان دردش مي جويد، فردي كه درمان را با حس همدردي و محبت نسبت به بيمار خود همراه مي سازد. اين شفقتي است كه طبابت را زينت مي بخشد و تأثير شگفتي در جلب اعتماد بيمار به طبيب و روند درمان دارد.
بيماران كسي را ميخواهند كه به فكر آنها باشد و عمده توجهش نه به بيماريها بلكه به خود بيماران باشد. اين افكار زيبا و خوشايند از رابطه بيمار و پزشك امروزه بيش از پيش مورد توجه قرار مي گيرد. طبابت بعنوان يك حرفه ارزشمند زماني مؤثر خواهد بود كه طبيب توجه ژرفي به بيمار در مقام يك انسان داشته باشد و اين درك عميق را با حس همدردي و علم و دانش كافي همراه نمايد. پزشكان متعهد، علم را به زيور حكمت مي آرايند، شفقت را با جديت همراه مي سازند، انصاف را زينت بخش رفتارشان نموده و آنگاه طبابت مي كنند.
دکتر سید پوژیا شجاعی "متخصص بیهوشی - فلوشیپ ICU و استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی" از آن دسته از پزشکانی است که طبابت را به زینت اخلاق مزین نمود ، با بیمار و همراهانش همدردی نمود و زیبایی رفتارش در خاطر آنها حک شد و مراتب تشکر خود را با ارسال نامه ای سراسر احساس و قدردانی اعلام نمودند.
این ارتباط نیکو بین پزشک و بیمار ، بسیار مورد توجه سایر پزشکان و پرسنل قرارگرفت . در همین راستا حجت الاسلام والمسلمین اسلامیان"نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری" ضمن دعوت از این پزشک متعهد عنوان کرد : مردم از پزشک تنها درمان و طبابت را انتظار ندارند ، بلکه طبیب باید محرم و دوست بیمار باشد و دلسوزانه برای او زمان بگذارد. وی این اخلاق حرفه ای دکتر شجاعی را ستود و با تقدیم هدیه ای از وی تقدیر کرد.


  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 80373
کلید واژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب