• تاریخ انتشار : 1398/07/20 - 12:38
  • بازدید : 585
  • تعداد بازدید : 87
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی بیمارستان امام حسین (ع)

به مقاله گروه ارتوپدی بیمارستان امام حسین (ع)در کتاب راکوود 2020 استناد شد .

به مقاله گروه ارتوپدی بیمارستان امام حسین (ع)در کتاب راکوود 2020 استناد شد .

مقاله نوشته شده توسط دکتر غلامحسین کاظمیان و دکتر علیرضا منافی "اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دپارتمان ارتوپدی بیمارستان امام حسین (ع)" با عنوان مقایسه نتایج درمان شکستگی اینترتروکانترینک با استفاده از اکسترنال فیکساتور و(DHS) Dynamic Hip Screw که در مجله معتبر injuryچاپ شده بود ، در آخرین ورژن کتاب راکوود 2020 در بخش شکستگی های هیپ مورد استناد قرار گرفت.
شکستگی ناحیه اینترتروکانترینک در افراد مسن معضلی است زیرا بسیاری از افراد مسن دارای بیماریهای متعدد زمینه ای و وخیمی هستند که امکان جراحی به رو ش های معمول را غیر ممکن می سازد. در روش های معمول بیمار باید بیهوشی یا بی حسی کمری دریافت کند که امکان انجام آن دربرخی بیماران مسن با بیماریهای زمینه ای بسیار شدید که باریسک بسیار بالایی همراه است ، تقریبا غیر ممکن می باشد . در این مقاله روش اکسترنال فیکساتور به عنوان روش جایگزین پیشنهاد شده است . در روش اکسترنال فیکساتور بیمار داروی خواب آور خفیفی دریافت می کند و داربستی از قسمت خارجی بر روی ناحیه شکسته اینترتروکانتریک (استخوان لگن ، بالای ران) فیکس می شود.
شایان ذکر است کتاب راکوود ، کتاب مرجع جهانی ارتوپدی و اصلی ترین رفرنس بخش شکستگی های علم ارتوپدی می باشد .کتاب مرجع به کتابی گفته می‌شود که برای به دست‌آوردن اطلاعات درباره‌ی موضوعی به آن مراجعه می‌شود، بی‌آن‌که نیاز باشد سراسر آن را مطالعه کنند .


  • گروه خبری : علمی
  • کد خبر : 83917
کلید واژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب