• تاریخ انتشار : 1396/12/05 - 10:32
  • بازدید : 791
  • تعداد بازدید : 86
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی بیمارستان امام حسین (ع)

برگزاری کنفرانس یکروزه رتینوپاتی نوزادان نارس

برگزاری کنفرانس یکروزه رتینوپاتی نوزادان نارس



کنفرانس یکروزه رتینوپاتی نوزادان نارس به همت معاونت درمان دانشگاه و واحد آموزش و توسعه کارکنان  بیمارستان امام حسین (ع) ، روز پنج شنبه مورخ 96/12/3 با حضوربیش از 85 نفراز پزشکان و پرستاران تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در محل آمفی تئاتر بیمارستان امام حسین (ع)  برگزار گردید .




هدف از برگزاری این کنفرانس ، آشنایی متخصصین چشم پزشک و متخصصین اطفال و پرستاران ، پزشک عمومی وپزشک بیهوشی بانحوه غربالگری و تشخیص و درمان بیماری رتینوپاتی نوزادان نارس بود .


در این کنفرانس که با تلاوت ایاتی از کلام الله مجید و پخش سرود ملی آغاز گردید ، در ابتدا دکتر نیک خواه "چشم پزشک و عضو هیئت علمی " به عرض خیر مقدم و خوش امد گویی پرداخت .


پنل اول به ریاست دکتر انتظاری ، دکتر محمد تقی طباطبایی و دکتر صیادی برگزار گردید ، در ابتدا دکتر شهرزاد طباطبائی " فوق تخصص نوزادان" در ارتباط با تعریف نوزاد نارس و عوامل خطر رتینوپاتی نوزادان نارس در حاملگی، تولد و پس از تولد توضیحاتی را ارائه نمودند . در ادامه دکتر علیرضا رمضانی " فلوشیپ شبکیه" به بیان عوامل موثر در کاهش مخاطرات ایجاد رتینوپاتی نوزادان نارس در مراقبت های ویژه  (برای تمامی گروه ها) پرداخت . سپس دکتر همایون نیک خواه " فلوشیپ شبکیه " درباره گایدلاین غربالگری رتینوپاتی نوزادان نارس در ایران و کشورهای دیگر (برای تمامی گروه ها) به بیان توضیحاتی پرداخت . دکتر شهریاری" متخصص چشم" و خانم موسوی " سرپرستار NICU " به بیان مطالبی در ارتباط با مراقبت های پرستاری قبل و بعد از درمان پرداختند .






پنل دوم به ریاست دکتر افسر فراهانی ، دکتر مرتضی جباری مقدم و دکتر شهرزاد طباطبایی برگزار گردید . دکتر نوری نیا " فلوشیپ شبکیه" و خانم حیدری" پرستار" در باره نحوه معاینه و مراقبت های زمان معاینه و پس از آن و تله مدیسین live  مطالبی را عنوان نمودند.. در ادامه دکتر میرخشتی" متخصص بیهوشی" و خانم ظروفچی " سرپرستار بخش چشم " درباره مراقبت های پرستاری قبل و بعد از بیهوشی توضیحاتی ارائه نمودند. در انتها دکتر نیکخواه" فلوشیپ شبکیه" و خانم جعفری" اپتومتریست " به بیان مطالبی درباره پروگنوز بینایی و چگونگی انجام بینایی سنجی پرداختند .




  • گروه خبری : علمی
  • کد خبر : 58580
کلید واژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب