• تاریخ انتشار : 1399/02/08 - 13:46
  • بازدید : 477
  • تعداد بازدید : 107
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی بیمارستان امام حسین (ع)

اعمال جراحی سرطان درایام پاندمی کرونا انجام می شود.

اتاقهای عمل ویژه بیماران عادی و بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

دکتر مجید صمصامی فلوشیپ جراحی سرطان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد : درمان بیماران سرطانی در دوران پاندمی کرونا با چالش مواجه شده است . از یکسو بیماران از به تعویق انداختن جراحی نگران هستند و از سوی دیگر پزشکان نگران عود بیماری و پیش آگهی های بیماری هستند.
دکتر صمصامی گفت : در زمان پاندمی کرونا ، بیماران پیچیده در تومور برد بیمارستان که با حضور اساتید دپارتمانهای مختلف برگزار می شود معرفی می شوند و بر اساس آن در مورد نحوه درمان بیماران تصمیم گیری می شود. در صورتی که بتوانیم جراحی را به تعویق بیندازیم این کار را انجام می دهیم ولی در بیمارانی که نیاز به شیمی درمانی یا پرتو درمانی ندارند و یا مدت زمان کافی را صبر کرده ایم بیمار را کاندید عمل می کنیم.
این عضو هیئت علمی خاطر نشان کرد : بر اساس تصمیم گیریهای صورت گرفته در تیم اجرایی بیمارستان ، اتاقهای عمل ویژه بیماران عادی و بیماران کرونایی در نظر گرفته شد و موازین بهداشتی و ایمنی کامل لحاظ شد.



وی عنوان کرد : به عنوان نمونه در جراحی سرطان رکتومی که صورت گرفت ابتدا 14 هفته پس از رادیوتراپی صبر کردیم و جراحی را به تعویق انداختیم ولی تعویق عمل بیش از این سبب می شد که بیمار از درمان اولیه هم سودی نگیرد . با همفکری با سرویس عفونی و جراحی سعی بر این شد که جراحی با رعایت شرایط بهداشتی و ایمنی صورت گیرد و set up تهیه شد که از طریق آن پورتها و خروجی گازها به داخل فضای بسته که حاوی آب اکسیژنه است هدایت می شود و به فضای باز اتاق عمل راه پیدا نمی کند. بدین ترتیب کمترین ضرر متوجه کادر درمان و بیمار خواهد شد.

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 91377
کلید واژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب