• تاریخ انتشار : 1398/04/10 - 11:13
  • بازدید : 379
  • تعداد بازدید : 55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی بیمارستان امام حسین (ع)

طرح "بسیج ملی برای کنترل فشار خون" در بیمارستان امام حسین (ع) ، همچنان در حال انجام است .

طرح "بسیج ملی برای کنترل فشار خون" در بیمارستان امام حسین (ع) ، همچنان در حال انجام است .

قاتلی خاموش که اصلی‌ترین عامل مرگ و میر در ایران و جهان است و در کشورمان سالانه ۱۰۰ هزار مرگ به دلیل فشار خون بالا اتفاق می‌افتد . حالا وزارت بهداشت با هدف پیشگیری از تبعات فشار خون و کنترل به موقع این عارضه یک طرح ملی را راه‌اندازی کرد. بسیج ملی کنترل فشارخون ، از ۲۷ اردیبهشت‌ماه همزمان با روز جهانی فشارخون، با شعار « فشارخون؛ بدانیم و اقدام کنیم...» در سراسر کشور، آغاز شد و این طرح تا ۱۵ تیر سال جاری ادامه می یابد.
اگر فشارخون به موقع تشخیص داده شود قابل کنترل است ، اما برآورد‌ها نشان می‌دهد حدود ۶۰ درصد مبتلایان به فشارخون بالا، از این مسئله آگاهی ندارند . در نیمه اول مدت زمان اجرای « بسیج ملی کنترل فشار خون» تمرکز روی آموزش، آگاهی و اطلاع‌رسانی بود ، زیرا به دلیل تقارن آن با ماه مبارک رمضان فشار خون افراد به دلیل روزه‌داری کمتر از میزان واقعی نشان داده می‌شود و در این طرح ، تا ۱۷ خردادماه تمرکز بیشتر روی آموزش ، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به مردم و ارائه‌دهندگان خدمت بود و همزمان با عید فطر ، اندازه‌گیری‌های فشار خون در ایستگاه‌های مستقر در مراکز درمانی و بهداشتی صورت گرفت .
در همین راستا 5 پایگاه جهت کنترل فشار خون در بیمارستان امام حسین (ع) مستقر گردید. این پایگاهها در لابی اصلی بیمارستان ، درمانگاه ، لابی اورژانس ، مجموعه چشم پزشکی و مجموعه رادیوتراپی فعال بودند و تبلیغات محیطی وسیعی جهت اطلاع رسانی به مراجعین صورت گرفت . مراجعین از طریق توزیع تراکت ، بنرها و استندهای نصب شده در نقاط مختلف بیمارستان ، پمفلت و ... از حضور پایگاههای کنترل فشار خون در بیمارستان اطلاع یافتند . تاکنون بیش از سه هزار نفردر این طرح غربالگری شدند . لازم به ذکر است که پایگاههای معاونت بهداشت دانشگاه نیز همزمان جهت کنترل فشار خون، در بیمارستان امام حسین (ع) مستقر شدند.
وزارت بهداشت بعد از اتمام زمان طرح نیز از طریق شماره تلفن همراه و کد ملی افراد، درمان افرادی که نیاز به مراقبت دارند و در طول «بسیج ملی کنترل فشار خون» شناسایی شده‌اند را پیگیری می‌کند که این درمان نیز از اصلاح الگوی غذایی افراد تا درمان دارویی را در بر می‌گیرد و همه افراد در این طرح دارو دریافت نخواهند کرد.





 

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 80005
کلید واژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب