• تاریخ انتشار : 1395/08/01 - 14:16
  • بازدید : 1661
  • تعداد بازدید : 24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی بیمارستان امام حسین(ع)

برگزاری کلاس "آموزش بهداشت روان" در خانه سلامت سرای محله نظام آباد

در جهت ارتقائ سطح سلامت جامعه ، آموزش همگانی در تاریخ 1395/07/25 در زمینه بررسی بهداشت روان از ساعت 12-10 در محل خانه سلامت سرای محله نظام آباد توسط آقای جواد رکنی مسئول آموزش همگانی بیمارستان امام حسین (ع) برگزار گردید


در جهت ارتقائ سطح سلامت جامعه ، آموزش همگانی در تاریخ 1395/07/25 در زمینه بررسی بهداشت روان از ساعت 12-10 در محل خانه سلامت سرای محله نظام آباد توسط آقای جواد رکنی مسئول آموزش همگانی بیمارستان امام حسین (ع) برگزار گردید. در این کلاس تنی چند از مراجعین به سرای محله نظام آباد حضور داشتند. قسمتی از مباحث مطرح شده در کلاس به شرح زیر میباشد:  





موضوع کلاس: بررسی سلامت و بهداشت روان



اولین شرط سلامتی روان، دیدن واقعیت زندگی است. اینکه این زن ماست، این شوهر ماست، این بچه ماست، این شغل ماست، این درآمد ماست،  و این شرایط زندگی ماست. دیدن واقعیت زندگی شرط  نخست سلامت روان است. مرحله بعد: پذیرش این واقعیت و صلح با آن. صلح با واقعیت علامت سلامت روان هست و جنگ علامت بیماری  است.



موضوع بعد در سلامت روان داشتن خواب خوب هست. خواب خوب علامت حال خوب هست. بطوری که اختلال در خواب از علائم بیماری روان و خروج از دایره سلامت روان هست. موضوع بعد در سلامت روان اینست که راحت بخندیم. راحت خندیدن علامت سلامت روان و راحت گریستن از علائم اختلال سلامت روان میباشد. موضوع بعد در سلامت روان اینست که مراحل زندگی را گام به گام پیش برویم یعنی با توجه به سن و سالمان توفیقات کسب کنیم (کسب توفیقات بر حسب سن و سال).



 





موضوع بعد در سلامت روان ثبات در شغل و حرفه است. نداشتن علائم روان پزشکی موضوع بعدی در سلامت روان ماست. مثل: اضطراب- افسردگی- وسواس- دلشوره ترس مرضی و..... وجود این علائم در انسان بیانگر خروج از دایره سلامت است. البته علائم فراوان دیگری برای سلامت روان وجود دارد که از این مقال خارج است.



و برای درمان اختلالات روان، دارو درمانی همراه با رواندرمانی و مشاوره و گاها گروه درمانی و یا خانواده درمانی لازم و ضروری است. 



 



 


  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 37724
کلید واژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب