چهارشنبه ١٢ آذر ١٣٩٩ - 
1 2 3
 
تنها بيمارستان دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي با درجه يک عالي.این بیمارستان طرف قرارداد با کلیه بیمه های درمانی می باشد.  

 

منو اصلی
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 209496
 بازدید امروز : 760
 کل بازدید : 2970867
 بازدیدکنندگان آنلاين : 2
 زمان بازدید : 0.07
صفحه اصلي > اخبار 
 
 


  چاپ        ارسال به دوست

روابط عمومی بیمارستان امام حسین (ع)

مرکزآموزشی ، پژوهشی و درمانی امام حسین(ع) به "شبکه بین المللی بیمارستانهای ارتقا دهنده سلامت" پیوست.

شاخص "بیمارستان ارتقا دهنده سلامت" که در کنفرانس بین المللی اوتاوا مطرح و مورد حمایت سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته بود ، پس از انجام بررسی های لازم با پیشنهاد بیمارستان امام حسین(ع) به عنوان شاخصه این مرکز انتخاب شد و سرانجام این مرکز موفق به کسب گواهینامه بین المللی بیمارستانهای ارتقا دهنده سلامت شد.


اهداف بیمارستان ارتقا دهنده سلامت
هدف بیمارستانهای ارتقا دهنده سلامت، تبدیل یک بیمارستان از یک محل تشخیص و درمانی صرف به مکانی برای پیشگیری از بیماریها و ارتقا دهنده سلامت برای بیماران، کارکنان ، مراجعین و کلیه آحاد جامعه می باشد. رسالت بیمارستانهای ارتقادهنده سلامت تغییر نگرش درمان - محور به نگرش سلامت - محور می باشد.


استانداردهای شبکه جهانی بیمارستان های ارتقا دهنده سلامت
شبکه جهانی بیمارستان های ارتقا دهنده سلامت دارای ۵ استانداردهای کلی شامل : سیاست مدیریت ، ارزیابی بیمار، اطلاع رسانی و مداخلات بیمار، ایجاد محیط کاری سالم و تداوم و همکاری می باشد.
به همین منظور اقدامات اولیه برای ارزیابی و اجرای استانداردهای لازم و پیوستن به شبکه جهانی بیمارستان های ارتقا دهنده سلامت تدوین و اجرا گردید.


اقدامات صورت گرفته در استانداردهای کلی

*استاندارد سیاست مدیریت : گروه هدف بیماران، خانواده های آنها و کارکنان هستند.

اقدامات صورت گرفته شامل : لحاظ نمودن ارتقای سلامت بعنوان یکی از اهداف در سند استراتژیک بیمارستان ، تعیین چشم انداز بیمارستان به یک بیمارستان پیشرو در امر ارتقای سلامت ، دریافت عضویت بیمارستان در شبکه بین المللی بیمارستان های ارتقا دهنده سلامت ، تشکیل تیم و کمیته ارتقای سلامت ، انجام اقدامات لازم جهت بهبود ساختار ها و تسهیلات خاص ارتقای سلامت (شامل منابع ،فضا ،تجهیزات)

*استاندارد ارزیابی بیمار : بیمارستان سعی میکند کارکنان بهداشتی درمانی با همکاری و مشاركت بیماران به ارزیابی نیازهای فعالیت های ارتقای سلامت بپردازد.

اقدامات صورت گرفته شامل: ارزیابی اولیه بیماران بستری توسط پزشک و پرستار در بدوورود ، ارزیابی تغذیه ای بیماران و شناسایی گروههای آسیب پذیر و بیماران نیازمند حمایت تغذیه ای ، مشاوره تغذیه توسط کارشناسان تغذیه ، پیگیری گروه های آسیب پذیر در طول دوره بستری توسط کارشناسان ، ارزیابی ایمنی بیماران ، اعلام نتایج معوقه تستهای پاراکلینیکی ، ارزیابی تلفیق دارویی


*استاندارد اطلاع رسانی و مداخلات بیمار: بیمارستان اطلاعات لازم درباره عوامل قابل توجه مرتبط با بیماری یا وضعيت سلامتي را در اختیار بیماران قرار می دهد .
اقدامات صورت گرفته شامل : نیازسنجی آموزشی بیماران و تهیه محتوای آموزشی شامل پمفلت ، پوستر و بارگذاری در اینترانت و سایت مرکز ، برگزاری کلاسهای آموزش گروهی و آموزش دوران بارداری، زایمان فیزیولوژیک و شیردهی ، صدور کارت ارتقای سلامت به بیماران با فشارخون بالا و دیابت و راهنمایی آنها به مراجعه به درمانگاه ارتقای سلامت ، انجام فعالیتهایی پژوهش،آموزش و مشاوره در مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماریهای زنان ، اجرای الزامات و استانداردهای ایمنی در حوزه دارو ، بررسی رعایت حقوق گیرندگان خدمت ، پیگیری و بررسی 3104 تماس تلفنی موفق از وضعیت بیماران ترخیص شده مبتلا و مشکوک به بیماری کووید 19 ، ارجاع بیماران نیازمند به حمایت های روانی به درمانگاه روان و بیماران بی بضاعت به مددکاری

*استاندارد ایجاد محیط کاری سالم: مدیریت شرایطی را برای توسعه بیمارستان به یک محیط کاری سالم فراهم می آورد.

اقدامات صورت گرفته شامل : انجام آزمایشات سالانه ، تشکیل پرونده سلامت کوهورت ، برگزاری کلاس¬های یوگا و تجهیز بیمارستان به وسایل کمک ورزشی ، تعیین "جاده سلامت" بیمارستان به منظور افزایش پیاده¬روی روزانه کارکنان ، ارزیابی وضعیت سلامت کارکنان از طریق تحلیل اطلاعات زیج سلامت ، برگزاری کلاس¬های کنترل خشم، مهارت ¬های ارتباطی و کنترل استرس توسط روانپزشک برای کارکنان ، ارتقای بهداشت حرفه ای و محیط ، اقدامات حمایتی، پشتیبانی، روانی، اجتماعی کارکنان بخش های بستری بیماران کرونایی و خانواده آنها


*استاندارد تداوم و همکاری : این سازمان رویکردی برنامه ریزی شده برای همکاری با دیگر ارایه کنندگان خدمات سلامت دارد.

اقدامات صورت گرفته شامل : همکاری با شهرداری و سرای محله نظام آباد برای آموزش همگانی در محله ، انجام غربالگری بیماران و مراجعین در مناسبتهای مختلف و ارائه آموزش درخصوص نحوه ، زمان و مکان مراجعه بیماران به منظوری پیگیری وضعیت درمان توسط کادر پزشکی ، ارائه آموزشهای پس از ترخیص از طریق گروههای مجازی (واتس آپ ، اینستاگرام و..) در برخی بخشها ، پیگیری بیماران ترخیص شده کرونا ، پیگیری وضعیت زنان بارداراز طریق تماس تلفنی توسط مامای درمانگاه ، فیزیوتراپی بیماران با استفاده از تجهیزات و روش های نوین فیزیوتراپی ، ارائه خدمات پزشکی از راه دور (تله مدیسین)

 

 


١٢:٥٨ - چهارشنبه ٢ مهر ١٣٩٩    /    عدد : ٩٦٥٨٤    /    تعداد نمایش : ٦٧



خروج




دسترسی ها

 

 

پیوند ها
  • از من بپرسید
  • عنوان